Keuzes

Als je er over nadenkt is het bizar hoeveel keuzes je maakt in een uur, een dag of een week. Kleine beslissingen, zoals wat je op je brood doet, wanneer je gaat douchen of welke kleren je aandoet. Maar ook grote beslissingen zoals een verhuizing, het verbreken van een relatie of je ontslag indienen.

Tijdens het aanmaken van deze blog heb ik ook weer voor allemaal kleine, onbelangrijke keuzes gestaan. Stuk voor stuk onbelangrijk, maar het geheel maakt wel weer uit. De naam van de blog zegt iets over wat je wil gaan schrijven, evenals het uiterlijk. Ik kan moeilijk mijn blog “Aards verderf” noemen, hem een zwart uiterlijk geven en vervolgens over koetjes, kalfjes en andere vrolijke dingen schrijven.

En toen; het onderwerp van mijn eerste blog. Een toonzetter, iets wat je maar één keer kan doen. Een stuk dat mensen moet intrigeren, dat ze verder moet willen laten lezen. Dat ze op “volgen” doet drukken, om te kijken hoe het verder gaat.

Tot slot was er dan nog het schrijven van het “over mij” gedeelte. Informeel, formeel. Vanuit mijn eigen standpunt? Wat vertel je wel, wat vertel je niet? Na het googlen van mijn naam besloot ik deze blog eens anoniem te blijven. Wanneer ik mijn naam google kom ik zoveel persoonlijke informatie tegen dat het niet erg is om mijn naam niet prijs te geven. Verder koos ik voor een derde persoon, zodat het leest als een biografie, want dat vind ik leuk.

Een andere keuze die ik met oogpunt op mijn blog heb gemaakt is dat ik meer andere blogs wil gaan lezen, en wil reageren. In de hoop natuurlijk dat mensen zo ook de weg naar mijn blog weten te vinden. Schrik dus niet als je een reactie van me ontving; puur aardig bedoeld!

Al met al allemaal kleine keuzes, die toch veel over mij zeggen. En als je erover nadenkt besef je pas hoeveel keuzes je maakt, en hoe deze je leven kunnen beïnvloeden. Stel dat ik niet was geslaagd voor mijn eindexamen, stel dat ik een andere vervolgopleiding had gekozen. Stel dat ik vandaag een uur later naar de supermarkt was gegaan, had ik dan de liefde van m’n leven ontmoet?

Geef een reactie

