Zwanger

Nee, geen spannend nieuws, hoor. Het zou wat zijn! Er zijn de laatste tijd veel mensen in mijn omgeving die zwanger worden, wat gek is. Confronterend? Nee, dat zou het zijn als ik 38 was en mijn laatste IVF behandeling onderging, mijn laatste kans op een kindje. Toch?

Klinkt het heel gek dat het mij rampzalig lijkt geen kinderen te kunnen krijgen? Het zou mijn leven verpesten is wellicht heel groot gezegd, maar het is een angst die mij al een aantal jaar bezighoudt. En dat terwijl ik 21 ben, in de bloei van mijn leven en intens gelukkig. Ik zou geen zin en geen tijd moeten hebben om na te denken over een baby. Eerst maar eens afstuderen, een baan, een leuke partner, een geschikt huis en vooral veel liefde om de baby een veilige thuishaven te bieden.

Natuurlijk, ik weet dat dat het ideaalplaatje is om te beginnen aan het proberen zwanger te worden. Vooral die partner is enigszins een cruciaal punt dat momenteel ontbreekt in mijn leven. Maar klinkt het heel verkeerd dat het af en toe door mijn hoofd spookt dat er genoeg voorbeelden zijn waarin niet al het bovenstaande aanwezig was, en waaruit toch heel geslaagde mensen gekomen zijn? Is het heel fout dat er af en toe gedachtes door mijn hoofd spoken, zodat ik van die eeuwige angst af ben?

Wees maar niet bang, ik ben reëel genoeg om dagelijks een klein, rond pilletje te slikken voor het geval dat. En juist ik weet dat wanneer wél aan alle bovenstaande punten wordt voldaan de kans op een gelukkig kind groter is. Maar toch..

Geef een reactie

