Gedichten

Ik heb vandaag een oude weblog terug gevonden. Te leuk om te lezen, en stiekem staan er best mooie gedichten op. Ik heb wel talent als ik niet te kritisch wil zijn. Misschien is dat mijn kracht, moet ik alles gewoon even laten liggen. Niet meteen op het moment van schrijven meteen willen bepalen of ik iets goed vind. Alhoewel ik het destijds ook op mijn blog heb durven plaatsen, dus moet er destijds toch een gevoel van goedkeuring over hebben gehangen.

***

Vluchtig,
een blik,
een lach,
herkenning,
verwarring,
frustratie,
liefde?

***

Als in een droom
Als in een wens
Als in een fantasie
Ik kies jou
Jij kiest mij
Wij kiezen elkaar
Voor nu
voor straks
voor altijd

Samen.

***

Haren om in te woelen
Ogen om in te verdrinken
Oren om aan te sabbelen
Neus voor eskimokusjes
Lippen voor lieve kusjes
Wangen voor lievere kusjes
Voorhoofd voor de liefste kusjes
Armen om in te schuilen
Schouders om op uit te huilen
Jij om van te houden

***

Long time no see
said he
glancing at the door
as if he wanted
to leave
while he talked

i told him
i agreed
but mentioned that it
didn’t mattered to me
did he?

he didn’t
i didn’t

and we walked on like it never happened

***

De drummer

geeft met zijn stokken
het tempo aan

geeft met zijn stokken
de maat aan

geeft met zijn stokken
het ritme aan

het ritme van mijn hartslag
de maat van mijn leven
het tempo van mijn gedachten

de drummer
bepaalt
mijn gedachten
mijn leven
mijn hartslag

maar ik
ik ben het belangrijkst
want ik bepaal
de melodie

de melodie die speelt
op het ritme van de drummer
de maat van de drummer
en het tempo van de drummer

de drummer en ik
horen bij elkaar
hij en ik
zijn één

want samen
klopt het

ritme, maat, tempo
maar vooral de melodie

***

I guess it’s time to move on
To let go my anger
To let go my fear

I am me
This is who I am
And who I should be

It’s hard to let go
to move on
and just smile

pretend that I don’t care
that I like my life
just as it is

But underneath it all
I’m still the same
I didn’t change at all

Fearing others, especially
their opinion
about me

For once in my life
I want to say
I don’t care

and be honest

***

Dromen over later,
over een toekomst,
huisje boompje beestje,
en een diploma.

En ik weet,
wanneer ik dat wil realiseren,
dat ik harder moet werken,
beter mijn best moet doen.

Maar ik doe het niet,
iedere keer opnieuw,
schiet ik in de stress,
twee uur voor de toets.

En ik denk elke keer opnieuw,
nu ga ik werken,
nu ga ik het doen,
maar ik doe het niet.

***

Mum, dad
I would like you to meet
my future husband.

He is smart, handsome and cute,
his darkbrown eyes,
lookin’ at me with love.

His arms surrounding me,
like I’m the last thing
he’ll ever hold.

His hair waving
around his head
while he walks.

He laughs while he talks
he talks while
he laughs.

His smile
blinds every eye
watching him.

Mum, dad,
I would like you to meet
my future husband
or forever my fantasy

***

Come as a friend
take my hand
let me show you
what love’s supposed to be.

Let me guide you
through the world
of unknown dangers
to a secret garden.

A garden
where the flowers
grow as never
before.

A garden
where the birds
sing their tales
of love.

Where the animals
live together
as if
they’re the same.

A garden where
life and death
aren’t real
they just don’t matter.

A garden
where it’s
just
about you

and me.

***

This little voice in my head,
keeps repeating that this time,
I need to be strong,
I need to make my own decisions.

That little voice in my heart,
keeps repeating that this time,
everything might work,
everything will turn out the way I plan.

And your lips,
your lips tell me
all I need to know,
you’re no good for me,
but good enough
for just one little mistake.

The little voice of an angel
on my left shoulder
tells me I’m old enough
to know where I should stop

The little voice of a devil
on my right shoulder
tells me I’m old enough
to quit listening to the angel.

And on and on it goes,
they’re discussing.
Those voices in my head.
And in the meantime
I’ve made my decission

I love you,
is that okay?

***

ik weet niet wat het is maar,
wanneer ik jou zie wordt mijn keel droog,
slaat mijn hart een paar slagen over,
en gaat dan als een wilde tekeer.

het neemt me over, en
doet dingen die ik nooit eerder deed,
dingen waarvan ik nooit wist
dat het kon, dat het mogelijk was.

een gedachte aan jou maakt me overstuur,
maakt me in de war, maakt me van slag.
raar dat ik nooit eerder heb geweten
dat jij me zo veranderen kon.

***

Geef een reactie

