LINDA. Meiden

Lieve redactie, lieve andere nieuwsgierigen,

Wat een hel, wat een twijfels. Een best toffe uitdaging, hier te lezen. Tussen de vijftien en de vijfentwintig ben ik. Net niet meer precies in het midden, maar waarschijnlijk voor de rest van mijn leven voor mijn gevoel wel. Dat foutloos Nederlands zit ook wel goed als ik er over nadenk. Hetgeen ik meestal niet doe, omdat ik liever vanuit mijn gevoel schrijf. Maar als ik weet dat heel de wereld ( 🙂 ) meeleest, zal ik overwegen het nog eens te lezen en zelfs herschrijven.

Aan die eisen voldoe ik, maar heb ik een leven waar ik een soapserie mee kan vullen? Misschien, het hangt van je smaak af. Op zich denk ik dat ik genoeg verschillende facetten in mijn leven heb om het interessant te laten zijn. Een andere kijk op de wereld valt denk ik wel mee, volgens mij ben ik een hopeloze romanticus, maar is dat niet het grootste deel van de vrouwelijke bevolking tussen de vijftien en de vijfentwintig? In dat opzicht ben ik dan weer de ideale doelgroep.

“Bij twijfel niet doen,” is een uitspraak die ik vaak gehoord heb. Maar geldt dat ook in zo’n geval, of moet ik nu juist naar een ander prachtig spreekwoord luisteren, namelijk: “Wie niet waagt, die niet wint”. En dan? Dan win ik. Dan kan ik anoniem blijven, of met naam publiceren. En dan kan iedereen alles lezen. Over mijn overwinning op de trap in Luik, maar ook over de Fries. Iedereen, ook de Fries. Wil ik dat?

Waarschijnlijk twijfel ik  nog wel even en mis ik net de deadline. Of trek ik toch de stoute schoenen aan, en hoor ik vervolgens niets meer tot ik straks een andere blogster zie. Alle twijfels voor niets, toch zonde..

Geef een reactie

