Verhuizen!

Het is woensdagavond, zeven uur. Nadat ik de mini’s heb getraind bij de volleybal word ik gebeld door een onbekend nummer. Ik neem op: “Hoi!” Aan het Leidsche accent aan de andere kant van de lijn weet ik eigenlijk direct dat het mijn huisbaas is. Hij heeft niet zo goed nieuws; hij heeft zojuist mijn kamer bekeken enneh, ik ga eruit! Beduusd weet ik even niet zoveel anders uit te brengen dan te vragen per wanneer. Daar kan hij nog geen antwoord op geven, details krijg ik later. Schijnbaar weet ik heel rustig te blijven reageren, want mijn medetrainer heeft geen idee dat ik zojuist niet zulk leuk nieuws heb gekregen.

Nu wilde ik al een tijdje verhuizen want ik had het niet heel erg naar mijn zin, maar had graag nog een halfjaartje willen wachten tot ik 23 was, in verband met huurtoeslag. Nu zal ik dus halsoverkop iets anders moeten gaan zoeken. Gisteren al een hoop telefoontjes gepleegd, verontwaardigd dat hij kan zeggen dat mijn kamer niet in orde is. Mijn kamer is namelijk niet steriel; er wordt in geleefd. Ik ben niet iemand die met een plumeau door het huis rent maar ik ben ook niet iemand die etensresten drie weken laat staan. Er lag was op mijn bank, die ik nog op moest vouwen en in mijn kast stoppen, maar that’s it. Vrij duidelijk dat daar iets niet klopt.

Na een avondje telefoneren met mijn ouders en ranten bij een vriendin arriveerde ik weer thuis, waar mijn huisgenoot even kwam peilen of ik het al gehoord had. Volgens hem ging het ongeveer zo; mijn huisgenoot had aangegeven te willen verhuizen. De huisbaas kwam voor controle, en mijn huisgenoot gaf aan toch te blijven. Mijn huisbaas was daar lichtelijk pissig over, want hij had al een vriend van hem gevonden die daar wel in zou willen. Hij ging de kamer van mijn huisgenoot checken, maar die was in orde. En toen zei mijn huisbaas iets in de trant van: ‘ik wil die vriend toch een kamer kunnen aanbieden, ik ga even hiernaast kijken!’ Vervolgens is hij op het dak geklommen om mijn kamer in te kijken.

Dus. Belachelijk, inderdaad. Maar het positieve; ik ga hier WEG! Eindelijk 🙂

Geef een reactie

